Astăzi, 22 ianuarie 2020 membrii Grupul de Lucru pentru Educația Incluzivă s-au întrunit în cea de-a X-a ședință de lucru. În cadrul ședinței conform agendei au fost examinate următoarele chestiuni:
- Care este aportul AO Forța Susținerii în anul 2019 în dezvoltarea serviciilor pentru copiii cu dizabilități?
- De ce a scăzut numărul unităților de cadru didactic de sprijin în raion (CDS)?
- Ce subiecte vor fi puse în discuție în anul 2020 la ședințele Grupului de Lucru pentru Educația Incluzivă (GLpEI)?
În cadrul primului subiect echipa proiectului a menționat:
- importanța activității GLpEI, care se dorește în continuare să devină o platformă de discuții cu referire la provocările, barierele, dar și succesele în implementarea educației incluzive în raion;
- rezultatele campaniei de colectare de fonduri pentru copilul Daniel datorită reportajului de la Jurnal TV și a târgului de caritate din cadrul Conferinței Educației Incluzive;
- rezultatele anului 2019 pentru asociație în dezvoltarea serviciilor pentru copiii cu dizabilități.
Cel de-al doilea subiect propus spre discuție a reieșit din una din provocările majore din domeniul educației incluzive și anume micșorarea pentru anul 2020 a unităților de cadru didactic de sprijin (CDS) la nivel de raion. Șefa Serviciului de Asistență Psihopedagogică A. Nucă a prezentat membrilor GLpEI o analiză a Fondului pentru Educația Incluzivă, rolul CDS în facilitarea incluziunii școlare a copiilor cu dizabilități, dinamica unităților atribuite de CDS raportate la numărul de elevi cu CES și dizabilități severe pe instituții de învățământ, constatări, concluzii și soluții, iar șeful Direcției Învățământ A. Gospodinov a venit cu explicații suplimentare privind principiile de finanțare a domeniului învățământ, inclusiv a sectorului educație incluzivă. Membrii GLpEI au constatat consecințele micșorării unităților de CDS, susținând propunerea de a solicita implicarea Consiliului Raional pentru asigurarea dreptului la educație de calitate a copiilor cu dizabilități din raion.
Iar în a treia parte a ședinței, prin metoda Dezbateri Participative a fost elaborat planul de activitate a GLpEI pentru anul 2020. Subiectele care prezintă interes pentru participanți se referă la necesitatea dezvoltării serviciilor pentru copiii cu dizabilități, finanțarea Fondului pentru Educația Incluzivă, opinii ale părinților vizavi de serviciile pentru copiii cu dizabilități, colaborarea intersectorială în abordarea cazurilor concrete, schimb de bune practici, necesitatea asistenței kinetoterapeutice, modalități de conlucrare dintre SAP și Echipa Mobilă Leova. Acestea sunt doar unele din subiectele care cu siguranță se vor regăsi în planul de activitate a GLpEI.
Sursa: https://www.facebook.com/fortasustinerii/posts/737559126733320?__tn__=K-R
Parlamentul Republicii Moldova
http://parlament.md/
http://gov.md/
Președinția Republicii Moldova
http://www.presedinte.md/
http://cancelaria.gov.md/
http://date.gov.md/
Centrul de Guvernare Electronică
http://egov.md/ro
Registrul de Stat al Actelor Locale
http://actel