La data de 18 mai 2020, președintele raionului dl Nicolae Prițcan a convocat în ședință de lucru Comisia pentru Situații Excepționale și Comisia Extraordinară de Sănătate Publică a raionului Leova. Membrii comisiilor au examinat efectele măsurilor întreprinse asupra procesului de răspândire a epidemiei în raionul Leova, situația privind răspândirea infecției COVID-19 în raion, Hotărârile nr.10 și nr.11din 15.05.2020 a Comisiei Naționale Extraordinare de Sănătate Publică, în urma căreea sa decis:
- asigurarea respectării distanţei sociale între persoane de minim 1 (unu) metru, cu excepţia în care prin prevederi speciale se stabileşte respectarea unei distanţe mai mari între persoane sau în cazul regulilor de transportare a persoanelor în transportul public;
- respectarea regulilor de igienă a mîinilor;
- respectarea regulilor de igienă respiratorie;
- persoanele cărora li se stabileşte regimul de autoizolare asigură respectarea regimului respectiv sub proprie răspundere;
- respectarea măsurilor impuse de autorităţi de către persoanele fizice şi juridice care se află în teritoriile sau instituţiile cu regim de carantină;
- monitorizarea personală de fiecare persoană fizică a stării de sănătate;
- purtarea măştilor în transportul public, spaţiile comerciale şi spaţii publice închise, în situaţia în care nu poate fi respectată distanţa socială/fizică. Masca trebuie să acopere atît gura, cît şi nasul.
- Realizarea strictă a managementului calităţii serviciilor prestate, inclusiv a măsurilor de control a infecţiei COVID-19 în conformitate cu actele normative în vigoare;
- Organizarea accesului fluidizat al vizitatorilor şi însoţitorilor în cadrul instituţiei/prestatorului;
- Efectuarea triajului COVID-19 al pacientului;
- Organizarea şi efectuarea triajului zilnic al personalului angajat la începutul turei de lucru;
- Asigurarea personalului angajat cu echipament de protecţie conform riscului de expunere;
- Monitorizarea utilizării corecte a echipamentului de protecţie;
- Asigurarea instituţiei cu produse dezinfectante, inclusiv pentru igiena mîinilor şi organizarea măsurilor de curăţare şi dezinfecţie;
- Organizarea instruirii personalului la locul de muncă privind măsurile de prevenire, control şi combatere a infecţiei cu COVID-19;
- Reevaluarea modului şi a volumului de activitate a personalului angajat, pentru facilitarea organizării lucrului de la distanţă (în baza evaluării condiţiilor de activitate a instituţiei/prestatorului, grupurilor de risc şi a condiţiilor familiale a angajatului: comorbidităţi, vîrsta, copii minori, persoane la îngrijire etc.);
- Organizarea activităţii şi amenajării locului de muncă cu respectarea măsurilor de prevenire conform Ghidului practic „Măsuri cheie pentru prevenirea infecţiei COVID-19 la locul de muncă”, aprobat de către Ministerul Sănătăţii, Muncii si Protecţiei Sociale.
- Asigurarea protecţiei personalului care efectuează cursele de transport, prin: echipament de protecţie (măşti, mănuşi); dezinfectanţi (pentru mîini şi suprafeţe); triajul zilnic al personalului angajat la începutul turei de lucru (termometria, starea sănătăţii).
- Ajustarea orarului de călătorie şi a numărului de unităţi de transport, inclusiv cu restricţionarea circulaţiei în conformitate cu Hotărîrile Comisiilor extraordinare de sănătate publică;
- Automonitorizarea stării de sănătate a personalului pe parcursul zilei de muncă, cu informarea angajatorului;
- Purtarea obligatorie a măştilor de protecţie pentru pasageri;
- Respectarea măsurilor de curăţare a suprafeţelor după fiecare tură/cursă efectuată la staţia terminus.
- Distanţa socială de minim 1 (unu) metru şi acces fluidizat în interior;
- Triajul zilnic la începutul turei de lucru a angajaţilor;
- Monitorizarea stării de sănătate a angajaţilor pe durata programului de muncă
- Asigurarea personalului cu echipamente de protecţie;
- Asigurarea cu dezinfectante pentru mîini la intrare;
- Accesul vizitatorilor cu măşti în spaţiu închis;
- Prelucrarea cu produse dezinfectante a suprafeţelor, coşurilor, cărucioarelor etc. şi asigurarea regimului de curăţare umedă de minimum de 3 (trei) ori pe zi;
- Aerisirea frecventă a spaţiului, iar în caz de posibilitate - aerisirea permanentă.
- Distanţa socială de minim 1 (unu) metru în timpul deplasării/transportării şi la efectuarea lucrărilor;
- Condiţii de alimentaţie separată a lucrătorilor antrenaţi în lucrări;
- Asigurarea cu dezinfectante pentru mîini;
- Obligativitatea purtării măştilor în sere şi alte spaţii închise;
- Monitorizarea stării de sănătate a lucrătorilor antrenaţi.
- comercializarea produselor la pachet şi în regim catering prin unităţile de alimentaţie publică şi prin unităţile ce comercializează produse de patiserie, panificaţie şi alte produse alimentare cu vînzare la geam, exceptînd alte tipuri de servicii;
- comercializarea produselor alimentare la pachet prin unităţile de alimentaţie publică din cadrul unităţilor de comercializare a produselor petroliere, cu excluderea posibilităţii de consumare a acestora în incinta/teritoriul unităţii.
- Se relansează următoarele activităţi medicale de ambulator, începînd cu data de 16 mai 2020: activităţi de imunizare; asistenţa medicală stomatologică programată; activitatea Comisiilor medicale de examinare a conducătorilor de vehicul; activitatea Comisiilor de examinare pentru angajare la muncă în ţară şi peste hotarele republicii, activitatea Comisiilor medico-militare pentru examinarea medicală a recruţilor, Comisiilor de examinare medicală la angajare în muncă; Comisiilor de examinare medicală la angajare în muncă; Comisiilor de examinare medicală pentru port-armă, Comisiilor de examinare medicală de trimitere pentru expertizare şi prelungire a gradului de dizabilitate etc., conform cerinţelor actelor normative în vigoare. Prestarea serviciilor se va efectua, cu programare prealabilă, cu respectarea strictă a măsurilor de control şi prevenire COVID-19, în dependenţă de evaluarea riscului epidemiologie pentru fiecare categorie de personal.
- Organizarea prestării serviciilor doar prin programare prealabilă;
- Triajul zilnic al personalului angajat la începutul turei de lucru (termometria, starea sănătăţii);
- Instalarea la intrare, în locuri vizibile şi accesibile, a dozatoarelor cu dezinfectant pentru prelucrarea mîinilor;
- Amplasarea locurilor de muncă cu respectarea strictă a distanţei între ele de cel puţin 2 (doi) metri;
- Asigurarea angajaţilor cu echipamente de protecţie individuală - halat de lucru, mască, mănuşi;
- Aerisirea şi curăţarea încăperilor la un interval de cel mult 2 (două) ore;
- Prelucrarea cu soluţii dezinfectante pe bază de alcool a locului de muncă după fiecare client şi a suprafeţelor (mînere, întrerupătoare, mese, scaune, etc.);
- Termometria obligatorie la intrarea în frizerie a clienţilor;
- Purtarea obligatorie a măştilor de către clienţi. 2
Parlamentul Republicii Moldova
http://parlament.md/
http://gov.md/
Președinția Republicii Moldova
http://www.presedinte.md/
http://cancelaria.gov.md/
http://date.gov.md/
Centrul de Guvernare Electronică
http://egov.md/ro
Registrul de Stat al Actelor Locale
http://actel