La data de 13 aprilie 2016 în sala mică a Consiliului raional Leova , s-a desfășurat un seminar de instruire/formare privind implementarea managementului riscurilor cu participarea șefilor direcțiilor Consiliului Raional și funcționarii Aparatului Președintelui raionului.
Responsabil de prezentarea/organizarea seminarului a fost Topală Tatiana, auditor intern in cadrul Aparatul Președintelui Leova.
La seminarul desfășurat s-a discutat despre eficiența procesului de management al riscurilor și necesitatea elaborării Registrului riscurilor pentru fiecare subdivziune structurală autonomă /serviciu care ulterior urmează să fie consolidat în Registrul riscurilor entității publice.
Ulterior , întru realizarea prevederilor respective, urmează să fie desemnați unul sau mai mulți angajați responasabili de identificarea, înregistrarea, evaluarea , controlul, monitorizarea și raportarea riscurilor.
Astfel, ținerea Registrului riscurilor are scopul de a :
· Înscrie toate riscurile identificate;
· Evalua riscurile și stabili expunerea entității la riscuri;
· Actualiza lista riscurilor la care se expune entitatea;
· Înscrie și urmări acțiunile întreprinse în vederea ținerii riscurilor sub control;
· Urmări ulterior, monitoriza și raporta riscurile .
Registrul riscurilor, complectat corect și actualizat, devine documentul prin care se atestă că, în cadrul direcțiilor subordonate Consiliului raional, s-a introdus un sistem de management al riscurilor și că acesta funcționează.Registrul riscurilor va fi întocmit în concordanţă cu planurile de acțiuni, la nivelul entității publice și subdiviziunii structurale și va conține informații privind riscurile aferente obiectivelor incluse în planul de acțiuni.
Parlamentul Republicii Moldova
http://parlament.md/
http://gov.md/
Președinția Republicii Moldova
http://www.presedinte.md/
http://cancelaria.gov.md/
http://date.gov.md/
Centrul de Guvernare Electronică
http://egov.md/ro
Registrul de Stat al Actelor Locale
http://actel